jordbävningen i chile Skänk en slant

1kommentarer

I lördags var det en jordbävningen i chile och där i från kommer min kära far.Som tur är så bor inte mina farföräldrar kvar i Tocopilla utan bor nu mera i  spanien men jag tycker synd om dom som har förlorat mådde sina hem och anhöriga.Den här jordbävningensom var i lördags tror jag var den starkaste på hundra år i chile.
Visst dom är rätt vana att  få jordbävningar men denna var så stor.Nu hoppas jag att dom får den hjälpen dom behöver.Jag har själv aldrig vart i chile just för jag e så rädd att detta ska hända när jag är där usch.dödssiffran stiger hela tiden.Jag har inte hört att någon anhörig till oss har dött men  det är så svårt att veta  ännu eftersom man inte kan få tag i alla.Du kan skänka 100 kronor via Röda korset genom att sms:a AKUT CHILE till 72 900 eller sätta in pengar på bankgiro 900-8004 eller plusgiro 900 800-4. Märk talongen ”Jordbävningen i Chile.

1 kommentarer

Angelica

04 Mar 2010 19:40

Nu har jag tre nystartade tävlingar i min blogg, om du är intresserad :D

http://angeliiicaaaa.blogg.se/category/tavlingar.html

Kommentera

Publiceras ej