Hur samhället styr synen på hur en tjej ska se ut

5kommentarer

Häromdagen insåg jag hur folk har börjat tappa greppet om verkligheten. Vi tjejer ska vara pinnsmala, stora bröst och ha massa smink.Då är man perfekt men så e det  verkligen inte.Man behöver inte alls ha stora bröst vara Pinnsamala.En annan tjej gick fram till en tjej och sa,Men gud va stora höftben du har,hallå? När vi tjejer kommer in i puberteten får vi höftben. Vi får lår och rumpa. Vi är inte pinnar hela livet. Jag tycker vi tjejer ska våga visa oss, utan smink, i mjukisbrallor och skita i vad folk tycker.För jag är jag. Rätt och slätt. Och det står jag för, jag låtsas inte. För det är fel, att vara någon du inte är.Det är obekvämt. För du är perfekt som du är! Något extra kilo? Äh, bara mer att älska:) Så tjejer, sträck på er, var stolta för vilka ni är Smink är absolut inte fel. Jag vill bara att folk ska öppna ögonen för att vi också är männsikor. Vi är kött och blod. Så dra på dig bikinin och sluta tro folk tycker du är tjock! Njut av livet och bry dej inte om onödigheter. Alla är vackra på sitt sätt. Varannan svensk är missnöjd med sig själv för att folk trycker ner folk som e lite mer rundare än en annan.Varför kan inte människor vara lite mer snällare?Vad får man ut av att  reta någon? vad får man ut på att trycka ner en som redan ligger ner?Hur kan folk som trycker ner en sova gott om nätterna undrar jag.Tjejer där ute låt inte någon trycka ner dig utan var stolt för hur du ser ut i stället.Jag undrar hur det kommer att se ut om 10 år kommer hälften av alla unga tjejer skaffa silikonbröst och vara pinnsmala för att dom tror att man ska se ut på det sättet?Vad sänder vi ut för signaler till dom Yngre?Nej detta måste få ett slut, få folk att acceptera en för den man är och inte för man har bröst eller något sånt.

5 kommentarer

Nethan

11 Mar 2010 08:50

Jag vet, folk är så dumma!

Ja de kan jag göra, men han är ganska skygg av sig när de kommer till andra hundar ;/

EN MASJÄVEL

11 Mar 2010 09:46

haha ja eller hur! :D

sarah

11 Mar 2010 16:20

Håller med!

Millah

11 Mar 2010 23:03

Hej :)

Jag har nu igång en hel del tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara radera den hära kommentaren eller nå:)



Ha det bra :)

Kramar // Millah

Amanda

12 Mar 2010 00:09

Tack för att du skriver att vi tjocka är värda något.Man blir så ledsen och tror att ingen vill ha en men sen när man läser din blogg så blir man en hel annan människa och det vill jag tacka dig för.

Kommentera

Publiceras ej