Mensen tar över mitt liv hjälp

3kommentarer

Jag börjar tröttna på att blöda genom varje gång man har mens eller börjat tröttna har gjort det för länge sen.Men natten till idag tog hem priset vaknade 6 gånger minst  av att jag hade blödt igenom bindan.Jag har provat olika modeller  av bindor men  hittar ingen bra nattbinda.Finns det verkligen ingen sort som kan passa mig som blöder så mycke? Tamponger är inget alternativ  för min del då jag blöder för mycke och får byta 30 min.Jag fick ett par tabletter av läkaren som skulle hjälpa mig att blöda mindre men  det slutade med att jag blöde mer av dom så jag fick sluta  med dom.P-pillerna skulle hjälpa mig sa doktorn så jag kunde få sova  på nätterna. Jag har käkat 4st olika sorter dom första hjälpte mig men fick sluta äta dom efter ett halv år då jag fick utslag av dom.Dom andra 3 hjälpte inte ett skit dom sista P-pillerna käkade jag i ca 4 år men slutade äta dom efter att jag kände att jag började må dåligt av dom.Jag har vart fri från P-pillerna i 3 år nu vilket är rätt så skönt.Men jag skulle vara så tacksam om jag kunde få något mot min blödning.Vissa dagar blöder jag extremt mycke så jag inte kan gå ut i huvudtaget utan får ligga hemma i sängen.Jag har haft problem med mensen nästan hela mitt liv sen jag fick den från första början.Jag vet snart inte vart jag ska ta vägen det är så pass jobbigt visst jag har mens 5-6dagar men det käns betydligt mycke mer dagar eftersom dagarna går så långsamt fram.Är det bara jag som e onormal som har detta problemet eller finns det fler där ute som har just samma problem som mig?Jag minns när jag bodde hemma så fick jag ta lillasyrrans blöjer på nätterna enbart för jag skulle få sova.Jag skämdes verkligen men jag var bara tvungen helt enkelt.Om någon har haft samma problem men hittat en lösning så är jag tacksam om tips om vad som hjälpte just dig.Jag är beredd på att prova vad som helst som kan få  detta helvetet att försvinna.Jag vet att jag inte kan bli av med mensen men jag menar hjälpa mig hur jag ska göra för att slippa blöda så mycke.Jag har provat med att gå långa promenader röra mig mer ja allt möjligt men inte ett skit hjälper.

3 kommentarer

fia

15 Mar 2010 00:06

p-stav då?

Jilina

17 Mar 2010 04:43

jag brukar använda dubbla nattbindor på nätterna då jag blöder som värst. Annars är det tampong som gäller för mig.



Måste vara rejält jobbigt att blöda som du gör.

Jag hade en period då jag fick byta binda ca två ggr i timmen. Jag anv bara bindor då.



Som fia skrev ; p-stav. Om du anv en sån så kan blödningarna upphöra helt.



Hoppas iaf du får rätsida på ditt blödande.

Anonym

22 Mar 2010 20:14

Hade så när jag var 17-18 år... Fick Cyklokapron utskrivet och åt dem i 6 mån innan det blev bättre och jag kunde sluta med dem. Sedan blev det ännu bättre efter barnen. Men idag äter jag p-piller konstans (gör alltså inget uppehåll för mens och har således ingen mens heller - såååå skönt!!!)

Kommentera

Publiceras ej