Ett inlägg om min hund

1kommentarer

Stina som min hund heter är en omplacerings hund som jag tog över när hon var 3 månader gammal hon hade inte haft ett bra liv innan mamma köpte henne till mig.Stina är en blandras tik mellan Papillong/Griffon/Lhasapo på 7½ år.Nät Stina flyttade hem till oss som valp var hon rätt så skygg av sig och gömde sig gärna bakom mig och hon var liv rädd för andra hundar.Stina var min första egna hund som jag ville ha som stallhund,det vart inte så lätt i början att ha henne i stallet eftersom att hon inte hade hälsat på någon hund innan och var livrädd.Men en av ridlärarna på ridskolan hade 2 st hundar som är jätte snälla som vi släppte i hop stina med i ridhuset och lätt Stina komma fram till dom själv utan att tvinga henne.Dom andra 2 hundarna satt och tittade på Stina som satt under en stol och gömde sig,det tog bara 10 min så kom Stina fram och började lukta på ena hunden.
Efter den dagen ville Stina bara leka med just dom 2 hundarna vilket hon fick ta och göra.Efter mycke tid man hade lagt ner på träning med henne så vågade hon leka med vilken hund som helst.Hästarna var hon inte alls rädd för utan dom ville hon leka med.

.Stina var rätt så dålig i magen och dålig på att äta hundfoder fick sitta och mata henne i början så hon skulle förstå att hund skulle äta torfoder,hon hade aldrig ätit det innan vi tog över henne.Min mormor hade Stina i 7 månader då jag hade mycke i skolan och hade precis träffat min pojkvänn.Mormor ville ha Stina för att se om hon kunde klara av att ha hund utan att få allergi anfall.När jag hämtade tillbaka Stina så hade jag inte träffat henne under den tiden mormor hade henne eftersom mormor bor i skåne.Men Stina vart så glad när hon fick se mig och yllade av lycka och gav mig flera pussar lämnade mig aldrig vart jag än gick.När jag hämtade hem henne så hade jag flyttat hemifrån och det var bara att stta i gång med ensamhets träningen ännu en gång,Mormor hade alltid med henne vart hon än gick.Märkte också att Stina hade lärt sig dumheter av mormor.Stina trodde att hon skulle få sitta på köksbordet när jag satt och åt så det fick jag lära bort henne och så hade hon börjat skälla också.Innan hade hon aldrig skällt nu skällte hon nästan hela tiden,men efter mycke träning så la hon av med det också.Stina är en pratglad liten hund & är som en katt i sättet gillar att sitta i fönstret och titta ut.Vi har gått en lydnadkurs tillsammans  och hon är duktig på lydnad.Agility tränar vi hemme på gården för skojs skull.Något mer ni vill veta fråga annars  kommer mitt inlägg att bli för långt om jag ska sitta här och skriva allt om henne.

1 kommentarer

Micki

09 Jun 2010 07:26

Roligt att få veta lite mer om henne :) Jättefin hund!

Kommentera

Publiceras ej