Snö & halt=Ramla

0kommentarer

Idag var man uppe med tuppen elr igentligen vart man väckt av att mobilen ringde.Vid 8 i morse kom dom och lagade min frys som hade pajat äntligen kan man köpa hem mat igen.Idag har man ramlat 1000 jävla gånger för att det ska vara så halt ute blir galen tur  att jag inte har slagit mig så jag  måste till sjukan.Om jag skulle ramla så jag bröt ett ben hur fan skulle det gå?Jag skulle aldrig kuna gå ut en promenad med hunden då det finns inte att det skulle funka.Idag började ridningen igen.Red min älskade Noak.Vi hade dressyr inne i ridhuset.Stackan vågade inte gå vid ridhusdörren då han hade blvit skrämd i går.Till slut fick jag honom att gå förbi dörren och idag var han riktig fin om jag själv får säga det.Men  jag e ju jävligt smart elr inte som glömde ta med mig asmamedecinen till stallet så jag vara bara med och galopperade till höger då jag inte ville få asmaanfall.Jag red i ridstövlar idag också då jag vet i fan vart jag har lagt i från mig ridskorna men jag lovar detta var första & sista gången jag rider i ridstövlar inte för att det vart kallt för det var det verkligen inte.Utan för det första hade jag svårt att hoppa upp på Noak fick ta en stol vilket jag skäms ganska mycke av aldrig hänt tidigare plus att jag kände att jag inte kunde komma fram som jag ville medmed bena när jag försökte jobba honom i form.Hade mycke jag tänkte skriva men nu  kom jag bort mig och kommer inte i håg riktigt vad det var jag tänkte skriva från första början.

Kommentera

Publiceras ej