måste göra någonting

1kommentarer

Jag förstår precis hur det känns. Man vill göra saker & ting men man vet inte om man är redo osv. men man måste göra någonting för att det ska hända någonting. som ordspråket: Du kan aldrig förändra din situation med samma tankesätt du skapade den situation du befinner dig i.Man måste väga fördelar mot nackdelar. Riktigt intressant att jobba med männiksor och ta del av olika beteenden osv. Vad får det för långsiktiga konsekvenser i mitt liv om jag drar iväg? Och likadant, vad får det för långsiktiga konsekvenser i mitt liv om jag inte drar iväg..Var inte rädd för att ta risker. Det är genom att ta chanser som vi lär oss att vara modiga.
Vad ska man göra då, när man får höra någonting från någon, som man kanske funderar över?
Man kanske tror att det är sant. Så sant så att man tar avstånd från någon. 
Ingen kan ta denna känsla från mig som jag bär på just nu mer än mig själv när tiden känns rätt.


Det finns så mycke man kanske tycker är  bra men ändå dåligt i livet men en sak har jag lärt mig dom senaste dagarna det e att vi ska vara tacksama att vi lever det livet vi har.Jag & jimmie har har sätt olika program på tv om hur barnen har i utlandet och det gör så ont i hela mig att se hela sanningen.Barnen i Afrika sitter och läser deras bibel i skolan i 9timmar i steck utan paus och måste läsa högt den som läser fel elr håller på att somna åker på stryk med  långpiska i vart som helt på kroppen.Barnen var mellan 3-10år gammla efter skolan så ska dom ut på gatan och tigga efter mat elr något bra i 8 timmar den som inte kommer hem med något får stryk.Så den som klagar på att den har ett svårt liv här i sverige tycker jag borde få en tankeställare och fråga sig själv om man verkligen har så dåligt som man tror.Klarade inte av att se hela programet utan jag började bölla &  ville bara ge dom vuxna stryk som slåg barnen.


I går var det ett annat program om  barn från kina som var 3-9år gammla som tvingades att var i från sina föräldrar i flera år.Dom  fick gå i en skola och där skulle dom tränas för att vara med idrotts sm.Dom fick stiga upp 05.00 och börja med träningen i början fick dom träna lite lätt så det skulle vara roligt för dom.Men efter dom hade  vart på skolan i 3 månader började allvaret.Träning & träning och 2 timmars matt/Engelska om dagen  så var schemat för dom.Och tyckte läraren att dom inte tränade tillräckligt & gjorde sitt bästa så åkte dom på stryk och när dom väl kom till skolvm så var dom så pass duktiga så dom fick silver men det var dåligt tyckte tränaren så dom fick stryk utan det räcker inte med silver vi jobbar för att få guld sa tränaren så barnen fick inte mat på en hel vecka.Jimmie såg hur  arg jag vart så han stängde av tv för mig och han vart med flyg förbannad.Så Kom inte och gnäll över det lilla minst tänk på dessa stackars barn som är barn men inte får vara barn utan bli vuxna  redan vid 3 års ålden.Måste jobba och slitta för att få  vatten & mat ska det verkligen få vara så?Något måste det gå attt göra för att få stopp på detta.Klarar inte av att skriva mer om detta då jag blir mycket upprörd över detta s¨å jag säger god natt i stället.

1 kommentarer

Emily

12 Jan 2010 13:58

de e folks anledning att titta på de o de e patetiskt blä

Kommentera

Publiceras ej