I dessa ögonblick

0kommentarer

Livet väntar inte på att du ska leva det!Livet består egentligen av en enda lång rad av ögonblick.
Om vi inte närvarande i dessa ögonblick går vi miste om själva livet.Men  hur ska man leva livet då?Alla vi ser saker på helt olika håll och meningar.Jag tycker absolut inte att man lever livet i fall man är ute varje helg och har ett litet barn hemma.Det finns så mycker mer att ge än att festa hela tiden.Tänk så mycke man missar här i livet när man ligger hemma och är bakis och inte pallar sig ur sängen.Det är just därför jag inte festar så mycke längre.Jag anser att man lever livet om man går efter sina drömmar här i livet.Man behöver inte vara rik för att komma ditt elr ha kul.Sen om jag lever livet rätt  vet jag inte men jag tar och lever efter det jag känner käns rätt för min del.Det som känns rätt för mig kanske inte känns lika rätt för dig.Tänk om våld & aggression bara är ett rop på kärlek.närhet & ömhet?Vi léver inte i ett överflöd så länge det är brist på kärleksfulla känslor. Hur ska man orka när stress,trötthet,depression & utbrändhet blir allt vanligare?Det gäller att hitta en balans i tillvaron & ge tid för det som är viktigt.Hälsa handlar om en dynamisk balans mellan yttre &inre Faktorer.För att må bra måste vi också vistas i en tidlös dimension. Släpp taget om tankarna genom att sittta i timmar & göra ingenting. Se ut genom fönstet eller havet.Tiden stannar av & vi går in i den andra dimensionen den som vi inte kan ta på men som vi behöver för att hämta kraft och bli hela.Den enda rätta vägen är många.................

Om jag vill förmedla mina känslor till andra,använder jag-budskap.Det är ickeaggressivt & därför lättare för en annan människa att ta till sig. Säg till exempelt när du sa detta så upplevde jag följade eller jag blev ledsen när du gjorde så mot mig eller jag skulle uppskatta om du gjorde så här i stället.


ska verkligen 7åringar dansa som strippor?Hur i helvete kan föräldrarna
tilllåta detta?Det måste vara något fel på dom helt sjukt.

Kommentera

Publiceras ej