Hördes mycke väl

1kommentarer

Fyverkerier är väl ändå ganska onödigt?vad är det som är kul med höga smällar som låter för jävligt.Ja det hjälpte inte så mycke att ha musik och gardinerna för fönsterna för man hörde smällarna ganska väl fast vi satt inne och stan ligger 10 min i från oss där dom håller i gång,man kan tro att dom är utanför sovrumsfönstret och smäller.Visst fyverkeriena var det roligt att kolla på när man var yngre för man tyckte det var så fint.Tycker väl fortfarade att det är vackert men inte så att jag bara å i dag smäller dom då måste jag ner till stan och kolla,nej det har jag växt i från helt och hållet.Hunden vart så klart liv rädd och jag försökte att vara precis som vanligt för hennes skull,hon lyckades kissa på sig det handlar om rädsla och det var därför hon kissa ner sig.Plus att hon var så rädd att hon sprang in i vägen.Ska det behöva vara så här för folk tycker att det är så kul med att tävla om fyverkerier?Det blir nog att säga i från ridningen i morgon kväll och åka ut till landet i stället så hunden slipper vara rädd och stressa upp sig.Men som sagt så får vi se hur det blir om jag har någon skjus som sagt.


1 kommentarer

Ninni

19 Aug 2010 00:47

Håller med dig hur många djur har inte dött av chock och rädsla när det gäller smällarna.Folk borde tänka mer på våra husdjur..

Kommentera

Publiceras ej