Det här har gjort min dag

2kommentarer

Jag har i vanliga fall några regler  vad gäller min lägenhet och det är att det ska vara rent och fint.Det spelar ingen roll om jag så har haft fest så ska det vara städat innan jag går och lägger mig så är det bara.Jag har aldrig låtit någon annan bäddat min säng för den blir inte bäddad på det sättet jag vill ha det på.Det är absolut förbjudet att gå in med skor,skorna ska stå på skohyllan,jackan ska hänga på hyllan


.Men nu har jag försökt att försöka låta Jimmie få hjälpa till lite med bädda sängen eller något gällade lägenheten,innan så vart jag rasade om han hade bäddat min säng helt fel och bäddade om den dirket.Men ska man bo i hop så måste man hjälpas åt med allt gällde hemmet.Så idag när jag kom in från första promenaden med hunden såg jag att Jimmie hade bäddat sängen,kanske inte bäddade på det sättet jag vill ha bäddat på men han bäddade i allfall och det är huvudsaken utan att jag äns bäddade om.


När jag kom hem från eftermiddans promenaden så var maten klar kan dagen börja bättre?Jag kan säga detta sakerna han har gjort idag gjorde verkligen min dag,hur lycklig blir man inte när ens kille tar tag i sakerna själv utan att behöva be om det?Jag läser rätt ofta på bloggar hur folk klagar på hur lata deras män är på att hjälpa till med hemmet,gör som jag sätt upp lite regler för hemmet och gör ett schema för vilka områden ni har eller varför inte bestäma vissa dagar har han disken och du tvätten eller liknaden?


 Så hade jag i början men eftersom att jag tycker om att fixa allt själv här hemma så ber jag honom att inte lägga sig i allt för mycke.Men nu ska jag försöka låta honom få komma in mer och få hjälpa till.Det som är så bra med oss båda är att vi båda vill ha et rent och fint.Visst jaha han hade till och med vattnat mina blommor och bad mig att inte bli arg,nej det vart jag inte förr kunde jag bli arg för sånt men om man tänker tillbaka varför ska man bli argom han försöker  hjälpa till?


2 kommentarer

|| mannen som kan prata om hundar ||

09 Aug 2010 05:12

Visst ska man hjälpa till med hushållssysslorna, och även om man har sina egna rutiner blir man ändå glad när ens hälft tagit på sig uppgifter :)

Emily

09 Aug 2010 11:14

ja visst va skorna snygga.. man kan rösta varje dag

Kommentera

Publiceras ej