obehaglig känsla i kroppen!

0kommentarer

Helt plötsligt känner jag hur jag håller på sjunka in i sömn och samtidigt rusar det en stark obehaglig känsla genom kroppen när jag kommer fram till stallet, jag vet inte om det var för det barnen berättade för mig eller om det var något annat men något var det i allfall.Det var massa med polisbilar som åkte runt fram och tillbaka  från stallet då någon konstig man gick runt i Vrinneviskogen med en hagelgevär i handen,Polisen åkte och letade efter honom och sa till oss att inte vara ensamma utan hålla i hop.Detta gjorde att jag inte var mig själv under ridningen utan helt spänd och saken gjorde det inte heller bättre av att Zäta var as pigg  på hoppningen och vart rädd flera gånger och hoppade till.Jag  kände hur jag började tappa kontrollen över zäta och det gick bara snabbar och snabbar till slut och min ridlärare skällde ut mig och det behövdes kan jag lova för efter det fick jag tillbaka kontrollen och då gick det bra för oss.Jag som verkligen hade sätt emot denna kvällen och hur lyckad den skulle bli,men den började som kaos men slutade rätt bra ändå till slut.Jag slapp ta bussen hem utan fick skjus hem av min kära vän Towe.Så skönt då slapp jag iallfall gå själv och var rädd på vägen ner till busshållsplatsen.
Hoppas verkligen att dom får tag i honom innan något allvarligt sker.Vi red ute för första gången för i år och så varm och skönt det  var.Jag ser verkligen emot nästa vecka och hoppas att det kommer att gå mycke bättre än vad det gjorde idag.Min ridlärare frågade vad som hade gått bra idag.Jag visste dirket vad jag skulle svara på den frågan och svade så här:Dom sista 15 min gick bra resten av tiden gick rent ut sagt åt helvete,hon sa jag tycker att det gick bra fast han var så pass pigg idag.Nej jag känner att jag fortfarande är lite spänd i kroppen så jag ska ta och dricka lite te sen lägga mig i ett bad och se om det kan släppa min spändhet.

Kommentera

Publiceras ej