Svininfluensan & Vaccinet

3kommentarer

Jag respekterar er som har valt att ta vaccinet mot svininfluensan &  är det för mycke begärt av mig att  folk  får ta och respektera mitt val av att inte ta den?Nej det tycker  jag verkligen inte att det är.Folk är så överdramatiska med den där influensan.Skulle det vara så himmla farligt så skulle dom  väl ta med in folk med tvång och inte låta oss välja att få ta den elr inte.Vem säger att dom som har tagit vaccinet inte kan åka på svininfluensan?Vaccinet är så pass nytt så man vet inte så mycke om det än.Man kan lika gärna dö av att man har tagit vaccinet.Vem vet man kanske  kan bli handikappad kanske tappar talet elr något liknade av det nya vaccinet det är ingen som vet.Och hur hur tänker dom som har gjort vaccinet igentligen?Jag menar det finns folk som inte får ta vaccinet också eftersom det innehåller ägg.Median överdriver rätt mycke när dom skriver i sina tidingar.Ta ett t.ex på då när det var så farligt att käka pomme elr chips för det innhåller canserframkallade och då slutade folk att käka både pomme & chips.Om vi ska ta detta med riskgrupp vad e risgruppen i gentligen man kan undra om dom själva vet det elr om dom tar och chansar.Det står så mycke om att folk har dött och oftas e det dom som inte har vart med i riskgruppen då e min fråga hur kan dom veta om denna människa inte är med i riskgruppen?
Oj vi har fått något på jorden som heter svininfluensan vi kan dö men hallå det finns så mycke man kan dö av.Ja men då kan man ju lika gärna också ta och stänga alla affärer/krogar och allt och börja isolera oss från samhället.Varför jag har valt att inte  ta vaccinet är för det e så pass nytt och man vet inte så mycke om det än så därför  har jag valt att inte ta vaccinet.Detta är mina tankar & åsikter om svininfluensan/vaccinet.

3 kommentarer

PetiteMami

19 Nov 2009 14:42

Tack!

PetiteMami

19 Nov 2009 15:26

Jag vet det är därför jag är så förvirrad just nu. Jag känner mig pressad för jag vet verkligen inte vad jag ska göra :( Tack så mycket!

Emily

19 Nov 2009 18:09

jas¨å vart gissa du på att ja skulle då? ;)

Kommentera

Publiceras ej