Släpp taget om det förflutna

0kommentarer

Det är lätt att hålla fast vid det förflutna i förhoppning om det som skulle ha varit,men fortfarande inte är och heller aldrig kommer att bli. Att Försök släppa taget om det som har varit och bli friare att öppna sig för något nytt.Känslor är ovärderliga redskap för att kunna mogna som människa.Utan våra känslor kan vi inte heller veta vem vi är.Det är först när man känner sig själv som man vet sina gränser.Ju tydligare gräns man själv sätter,desto närmare kommer man andra.


Alla förändringar sker stegvist och det är viktigt att följa sin egna väg.Lyssna inåt och gör det du  själv behöver.När du behöver göra det.Försök acceptera sig själv.Lär dig att se och ha förståelse även för de sidor som du helt inte vill kännas vid.Om man inte tillåter sig att bli svag någon gång vet man inte hur det känns att vara riktigt stark.Det är bara du  själv som kan veta vem du är och vad du behöver.Lägg mindre vikt vid andra människors begränade syn på dig.Kliv utanför ramarna och ge dig frihet att växa som människa.Livet blir inte alltid som vi tänkt oss.Det finns inga garantier och ingen utstakad väg.På ett plan har dock allt en mening,även om man inte kan se det när man är mitt uppe i svårigheterna.Jag säger det ännu en gång ta vara på ditt egna liv .Lär dig att älska dig själv för kan du inte älska dig själv vem kan du då älska?Jag säger inte att det e det lättaste alla gånger men att försöka kostar inget.


Ordet älska räcker inte  alltid utan man måste också vissa den man älskar att man gör det också.Att bli älskad är vad alla människor behöver för att må riktigt bra utan kärlek så mår man inte bra.När jag säger kärlek menar jag inte att man måste ha ett förhållade utan det räcker gott och väl att man känner kärlek av någon t.e.x familjen,vänner djur och så vidare.God hälsa är något som man bygger upp & vårdar.Precis som en kärleksrelation.Du kan själv stärka din självläkande förmåga genom att göra bra val.Du är värd att må bättre och känna dig älskad.Ge dig själv chansen!Så ska du se att du mår mycke bättre än vad du gör idag.


Blir så jävla arg på vissa människor, fördomsfulla, inskränkta idioter rent ut sagtsom tror att dom e bäst & vackrast på jorden.Vi kan ta ett t.e.x som i dag  när jag var ute med min hund så kommer det 3st lösa hundar springade mot oss och morrar för fullt.Jag ställer mig framför min hund så klart för att skydda henne.Och så skricker jag på hundarna för att vissa att jag inte respekterar detta.Ägaren kommer fram efter ett bra tag och jag säger till henne att ha mer koll på sina hundar.Hon bara ger mig en blick och kopplar sina hundar och går¨och säger något med stil inte konstigt att ni vart arg på en sådan liten skit hund.Det är Ganska så motsägande att de kräver respekt när de inte ens kan respektera andra.för att ta reda på vad som egentligen händer där innanför pannbenet hur gör man då?

Kommentera

Publiceras ej