Ändrade planer

1kommentarer

Jaha då sitter man hemma i  stan igen.Det vart ändrade planer skulle i gentligen vara ute på landet nu fram till 6-7 januari men i tisdags så märkte jag att  våran varmvattensbredare hade gått sönder.Min hund sprang in på toaletten ute på landet flera gånger vilket hon aldrig annars gör & så var hon genom blött varje gång hon kom ut där i från.Jag trodde först att jag hade glömt stänga av duschen men märkte att det var inte så fallet var.Utan hela badrumet var fullt med vatten hela jävla golvet.Det var bara att stätta i gång och torka upp allt vatten vilket tog ca 2 timmar för mig.Sen börja leta vart felet var vilket inte var världens enklaste precis.Men till slut hittade jag felet och fick ta och ringa Jimmie som var inne i stan.I onsdags kom Jimmie ut till landet och då var det samma vissa igen  golvet var genom blött.Vi fick sätta igång & torka igen.Sen så började vi skruva bort varmvattensbredan & töma den på allt vatten som fast kvar i den.När vi skulle försöka bärra ut den så var det inte så lätt utan det e så trångt inne på toan plus att den väger  så jävla mycke men till slut fick vi ut den.Idag skulle vi igentligen bara åka in till stan för att duscha och åka köpa en ny vattensbredare men affärena var stängda typisk att allt ska hända nu  under jul & nyår.Så i natt  får vi vara inne i stan så vi kan duscha i morgon & göra ett nytt försök med att hitta en ny varmvattensbredare.Jag vägrar att ställa mig & duscha i kallt vatten det finns inte i min värd att jag gör det aldrig  att jag skulle komma på den i deen.I går kväll när jag skulle diska trodde jag att jag skulle dö av vattnet det var s¨jävla kallt.Så det var bara  att ställa sig och koka varmvatten till diskvattnet.


Igår var det som sagt julafton  och det firrade vi ute på landet.Jag fick en ny digitalkamera+minneskort+1000kr av älsklingen i julklapp:)Fick mycke finna julklappar i går av folket dock har jag inte hämtat alla mina julklappar än har några stycken kvar hemma hos storasyster &lillasyster får se när det blir av att hämta dom.Gud det borde vara förbjudet att ha sånt här piss väder som vi fick idag regn blandadsnö vilket gör att det blir blött & skitit ute.Tänk om man kunde bara ligga och sova bort dessa dagar önsketänkade för min del.

1 kommentarer

Emily

25 Dec 2009 19:18

Men de e camen på mammas data, går inte byta =p

Kommentera

Publiceras ej